צפו: מארב משטרתי מסולק מיצהר בבושת פנים

יוסי אשר | צילום: הקול היהודי No Comments on צפו: מארב משטרתי מסולק מיצהר בבושת פנים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נסיון של המשטרה לייצר פרובוקציה ביצהר, ככל הנראה בכדי לעורר סערה תקשורתית שתקל על ההחלטה להאריך את תפיסת ישיבת עוד יוסף חי, נכשל לאחר שהשוטרים המחופשים לחיילים התגלו בידי התושבים.

האירוע החל בסביבות השעה 21:00 בערב. ג'יפ תצפית צה"לי (זריז) נעמד לפתע באמצע כביש העלייה במרכז הישוב, בצורה מוזרה.

תושבים אשר הגיעו למקום לברר מה כוונת החיילים, גילו עד מהרה כי נכנסו להצגה של ממש. שני חיילים יצאו מהרכב ופתחו את מכסה המנוע, בכדי להציג מצג שווא לפיו הג'יפ נתקע. אולם בתוך רגעים ספורים הבחינו התושבים כי מדובר בחיילים מוזרים למדי.

בצוותי התצפיות הנוסעים בדרך כלל בג'יפ המיוחד מוצבים חיילים סדירים, אולם ה"חיילים" אשר יצאו מהג'יפ היו כבני 30, ללא נשק או אפוד, ומדיהם היו מרושלים בצורה יוצאת דופן. בנוסף הם לא נעלו נעליים צבאיות ולחלקם בצבצו אקדחים מתחת לחולצת המדים.

כעבור רגע נוסף הבחין אחד התושבים במצלמת GOPRO מותקנת על חלון הג'יפ, ותושב אחר דיווח כי כוחות יס"מ התמקמו ברחוב שמעל הכביש.

צילום: הקול היהודי

התושבים הבינו כי בכוונת השוטרים המחופשים היה לעורר פרובוקציה ולבצע מעצרים, והחלו לצלם מכל הכיוונים. במקום התאספו תושבים רבים אשר שרו שירים והבהירו לשוטרים כי משימתם נכשלה. כעבור מספר דקות הגיעה למקום סוואנת יס"מ אשר ליוותה את השוטרים המחופשים ל מחוץ לישוב, אז הסתבר כי כוחות משטרה נוספים המתינו בעלייה ליצהר.

ביצהר מעריכים כי ככל הנראה האירוע התרחש אמש בכדי שיוכלו לרכך ציבורית את החלטת שר הבטחון להמשיך ולכבוש את ישיבת עוד יוסף חי למשך שלושה חודשים נוספים.

בעבר אירעו מספר מקרים בהם התחפשו שוטרים ממחוז ש"י לערבים וייצרו פרובוקציות. אירועים כאלו התרחשו בחוות גלעד, סוסיא וגבעת רונן שבשומרון. חלקם נכשלו וחלקם הובילו למעצרים של מתיישבים וגררו ביקורת ציבורית.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר בתגובה לפרובוקציה המשטרתית: "לצערינו מחוז ש"י לא לומד מטעויות העבר וממשיך לבצע פרובוקציות כנגד המתיישבים היהודים במטרה להוביל למעצרים. מדובר בפעולה פסולה שבתי המשפט ביקרו אותה בעבר. אנו שמחים כי האירוע הסתיים כפי שהסתיים ולא במעצרי שווא של תושבים כפי שראינו במקרים אחרים".



0 תגובות